Olen joskus vuonna 1981, tai -82 nähnyt televisiosta Kivikasvojen Dracula shown, joka pelotti nuorta miestä aika kovastikin. Mitään ei myönnetty, mutta kyllä se tuli uniin asti. Muistan myös nähneeni 80-luvulla telkusta useammankin Dracula elokuvan, joista joissakin oli pääosassa itse Cristopher Lee. Kai nekin aiheuttivat säväreitä, en enää muista, toivottavasti ainakin viihdyttivät.
Aiheesta on tehty vaikka kuinka monenlaista leffaa, hyviä ja huonoja, joten en osannut sanoa mitä on tarjolla, kun laitoin yhden uusimmista tulkinnoista pyörimään. Tuskin tämä minua onnistuisi pelästyttämään, mutta kunhan viihdyttäisi.
Ainahan sitä saa toivoa. Ei pelästyttänyt, ja viihtymisen kanssakin oli niin ja näin. Ennalta-arvattavaa tehostejöötiä, jonka ainoa valopilkku on Charles Dancen esittämä vanha vampyyri, jota näkyy aivan liian vähän. Joskus leffa ei vaan lähde kiitoon, ja tämä oli sellainen.
Tämän takia minä jätin iltalenkin tekemättä. Olisi pitänyt lukea arvostelu ensin, mutta tyhmänä luin ne vasta leffan katsomisen jälkeen. Ei tästä näköjään kukaan muukaan ole tykännyt.
Ei kai ne vaan pykää tälle jatko-osaa? En kai minä vaan katso sitä(kin)? Luultavasti vastaus molempiin on "kyllä", huoh.
tiistai 18. elokuuta 2015
maanantai 17. elokuuta 2015
Nälkäpeli - Matkijanärki osa 1
Kirjat löytyvät hyllystä, mutta ei löydy aikaa lukemiseen. Katsotaan sitten elokuva, kun sen kerran sai muutamalla eurolla Makuunista ihan omaksi.
Olisi varmaankin pitänyt katsoa se edellinen osa pohjille, koska kun filmi lähtee pyörimään tajuan, että en muista siitä juuri mitään. Onneksi leffa hieroo olennaiset naamaan, ja oma muistikin palailee filmin aikana pätkittäin. Samalla muistuu mieleen koko trilogian täysin pöhkö alkuasetelma, mutta jos ei anna sen häiritä itseään, niin tämä on ihan viihdyttävä kaksituntinen. Olen tosin lukenut paristakin lähteestä, että kirjat ovat parempia (yllätys). Pitänee kai ottaa jossain vaiheessa työn alle.
Ihan jees, mutta ei klassikkoainesta.
Nykyään on näköjään trendinä venyttää kirjasarjoihin perustuvien elokuvien viimeinen osa kahdeksi leffaksi, ja sana rahastus hiipii väkisinkin mieleen. No, ei anneta sen häiritä. Oli tämä päätösosa 1 paljon parempi kuin trendin aloittanut Harry Potter leffa. Siinä sarjan päätösleffa ykkösessä ei paljoa muuta tehty kuin kiukuteltu, ja sitten ne kävelivät pitkin nummea. Tässä sentään oli kunnon Rambo meininkiä, kun pudotetaan suihkukone jouskarilla.
Olisi varmaankin pitänyt katsoa se edellinen osa pohjille, koska kun filmi lähtee pyörimään tajuan, että en muista siitä juuri mitään. Onneksi leffa hieroo olennaiset naamaan, ja oma muistikin palailee filmin aikana pätkittäin. Samalla muistuu mieleen koko trilogian täysin pöhkö alkuasetelma, mutta jos ei anna sen häiritä itseään, niin tämä on ihan viihdyttävä kaksituntinen. Olen tosin lukenut paristakin lähteestä, että kirjat ovat parempia (yllätys). Pitänee kai ottaa jossain vaiheessa työn alle.
Ihan jees, mutta ei klassikkoainesta.
Nykyään on näköjään trendinä venyttää kirjasarjoihin perustuvien elokuvien viimeinen osa kahdeksi leffaksi, ja sana rahastus hiipii väkisinkin mieleen. No, ei anneta sen häiritä. Oli tämä päätösosa 1 paljon parempi kuin trendin aloittanut Harry Potter leffa. Siinä sarjan päätösleffa ykkösessä ei paljoa muuta tehty kuin kiukuteltu, ja sitten ne kävelivät pitkin nummea. Tässä sentään oli kunnon Rambo meininkiä, kun pudotetaan suihkukone jouskarilla.
lauantai 15. elokuuta 2015
Rosebudin Sci-fi ale
Rosebud.fi kirjakaupassa on parhaillaan (minulle) ohittamaton ale. Kaikista Sci-fi, kauhu ja fantasiakirjoista -15% joten piti sijoittaa muutama kymppi.
Posti toi paketin eilen, nyt ei puutu enää kuin aikaa näiden lukemiseen:
Posti toi paketin eilen, nyt ei puutu enää kuin aikaa näiden lukemiseen:
perjantai 14. elokuuta 2015
LEGO BBT setti
Big Bang Theory on yksi suosikkisarjoistani ja taitaa seuraava kausi olla jo ennakkotilauksessa. Kun LEGO Ideas ilmoitti, että ehdotettu BBT setti oli hyväksytty alkoi kyttääminen. Viime viikolla huomasin, että setti on vihdoinkin saatavilla ja eikun tilaus sisään. Eilen postimies rimputti ovikelloa ja toi kaivatun paketin.
Molemmat pojat käyneet jo näpläämässä ja kuolaamassa, mutta tämä setti on minun :-)
Molemmat pojat käyneet jo näpläämässä ja kuolaamassa, mutta tämä setti on minun :-)
maanantai 10. elokuuta 2015
3 Headed Shark Attack
Tunnustan katsoneeni tämän laatupläjäyksen eilen telkkarista. Nauraa hihittelin pöhköilylle vaimon tuskaillessa vieressä, että "tämähän on huonompi kuin Sharknado leffat". Niinpä onkin, ja siksi menee jo hyvän puolelle.
Juuri nyt tuntuu olevan hai-aiheisten C-luokan elokuvien buumi menossa. Näitä meinaan piisaa ja itsekin olen nähnyt jo useampia. Edellinen buumi, eli zombiet on jo imetty loppuun? Voisiko nämä jotenkin yhdistää? Zombiehaiden hyökkäys? Saa hyödyntää ihan vapaasti :-)
Taisin vilkuilla nettiä tai jotain siinä kohtaa, kun ne muutamat eloonjääneet keksivät, miten hai saadaan hengiltä. Söikö se itsensä, vai pelkästään ylensöi liikaa roskaa ja kävi kuten siinä Monty Python sketsissä herra Creosotelle? Hitsi, pitääköhän nauhoittaa tämä kun on uusinnan aika, että saadaan tämä mysteeri ratkaistua? No ei ehkä kuitenkaan...
Kun sen pakoveneen moottori hajosi, niin oli muuten ehkä huonoin tietokonesavu pitkään aikaan.
Juuri nyt tuntuu olevan hai-aiheisten C-luokan elokuvien buumi menossa. Näitä meinaan piisaa ja itsekin olen nähnyt jo useampia. Edellinen buumi, eli zombiet on jo imetty loppuun? Voisiko nämä jotenkin yhdistää? Zombiehaiden hyökkäys? Saa hyödyntää ihan vapaasti :-)
Taisin vilkuilla nettiä tai jotain siinä kohtaa, kun ne muutamat eloonjääneet keksivät, miten hai saadaan hengiltä. Söikö se itsensä, vai pelkästään ylensöi liikaa roskaa ja kävi kuten siinä Monty Python sketsissä herra Creosotelle? Hitsi, pitääköhän nauhoittaa tämä kun on uusinnan aika, että saadaan tämä mysteeri ratkaistua? No ei ehkä kuitenkaan...
Kun sen pakoveneen moottori hajosi, niin oli muuten ehkä huonoin tietokonesavu pitkään aikaan.
perjantai 7. elokuuta 2015
Rush
Nyt täytyy tunnustaa, että en tiedä F1 maailmasta, tai sen historiasta juurikaan mitään. Tietysti tiedän suomalaiskuskit, alkaen Keke Rosbergista, sekä ne suurimmat ulkomaan ajajat, ainakin nimeltä. Muuten on aika hiljaista. Tiedän esim. kuka on Niki Lauda ja James Hunt on nimenä tuttu, eikös Räikkönen fanita Jamesia? Hyvät lähtökohdat siis leffalle, joka kertoo (enimmäkseen) vuoden 1976 F1 kaudesta ja Laudan ja Huntin keskinäisestä taistelusta.
Jostain alelaarista tarttunut parilla eurolla mukaan tämä pätkä ja eilen tyrkkäsin koneeseen, kun sattui käteen hyllyä selatessa. Kansikuvan perusteella luulin vielä, että pääosassa olisi Brad Pit, mutta eipäs ollutkaan :-)
Odotukset eivät olleet kovin korkealla. Viimeksi kun katsoin formula-leffan, niin siinä oli pääosassa Stallone ja se oli ihan hirveetä kuraa, enkä edes muista kyseisen pätkän nimeä. Asenteet ja ennakkoluulot olivat siis kohdallaan, kun leffa lähti pyörimään.
Sain sormilleni, sillä tämähän on hyvä leffa. En tiedä oliko Niki Lauda sellainen omahyväinen peepää, kuin leffa antaa ymmärtää, tai miten hyvin tässä onnistutaan kuvaamaan 70-luvun F1 kisoja. Minun silmään autot näyttävät oikealta, ja toiminta on muutenkin hurjemman näköistä kuin nykyään. Yhdessä kohtauksessa mm. näkyy miten lehtikuvaaja makaa ajoradan vieressä nurmella kyljellään, saadakseen hieman erikoisempia kuvakulmia. Ei ajoradalla, mutta siellä radan puolella kuitenkin. Ei tulisi nykyään kuuloonkaan, mutta voin hyvinkin uskoa tuon olleen mahdollista vielä 70-luvulla.
Myönnän, että leffan jälkeen piti hieman lukea Wikipediasta faktaa herroista, ja vuoden 1976 F1 taistosta. Onhan siinä ollut kunnon draaman ainekset. Ihme, että vasta nyt aiheesta on tehty elokuva. Tai ehkä onkin, en minä tiedä.
Tämä yllätti minut positiivisesti. Hyvä leffa.
Jostain alelaarista tarttunut parilla eurolla mukaan tämä pätkä ja eilen tyrkkäsin koneeseen, kun sattui käteen hyllyä selatessa. Kansikuvan perusteella luulin vielä, että pääosassa olisi Brad Pit, mutta eipäs ollutkaan :-)
Odotukset eivät olleet kovin korkealla. Viimeksi kun katsoin formula-leffan, niin siinä oli pääosassa Stallone ja se oli ihan hirveetä kuraa, enkä edes muista kyseisen pätkän nimeä. Asenteet ja ennakkoluulot olivat siis kohdallaan, kun leffa lähti pyörimään.
Sain sormilleni, sillä tämähän on hyvä leffa. En tiedä oliko Niki Lauda sellainen omahyväinen peepää, kuin leffa antaa ymmärtää, tai miten hyvin tässä onnistutaan kuvaamaan 70-luvun F1 kisoja. Minun silmään autot näyttävät oikealta, ja toiminta on muutenkin hurjemman näköistä kuin nykyään. Yhdessä kohtauksessa mm. näkyy miten lehtikuvaaja makaa ajoradan vieressä nurmella kyljellään, saadakseen hieman erikoisempia kuvakulmia. Ei ajoradalla, mutta siellä radan puolella kuitenkin. Ei tulisi nykyään kuuloonkaan, mutta voin hyvinkin uskoa tuon olleen mahdollista vielä 70-luvulla.
Myönnän, että leffan jälkeen piti hieman lukea Wikipediasta faktaa herroista, ja vuoden 1976 F1 taistosta. Onhan siinä ollut kunnon draaman ainekset. Ihme, että vasta nyt aiheesta on tehty elokuva. Tai ehkä onkin, en minä tiedä.
Tämä yllätti minut positiivisesti. Hyvä leffa.
keskiviikko 5. elokuuta 2015
A. Ankan taskukirjat 421 ja 427
Matkalla pohjoiseen ja takaisin iskee helposti autokuolema. Minulla oli viime viikolla "tapettavana" aika monta kilometriä ja päivän lööpit oli nopeaan luettu. Kotimatkalle piti keksiä jotain, joten nappasin jollakin pysähdyksellä pari Aku Ankan taskukirjaa mukaan.
Yritin osua sellaisiin, joita ei vielä löydy hyllystä ja taisi siinä onnistuakin. Jälkikasvu nimittäin lukee näitä aivan yhtä tohkeissaan, kuin minä aikoinaan samanikäisenä, joten olemme ostaneet näitä aina silloin tällöin. Sekä uutena, että divareista. Tämä taitaa olla jo kolmas kerta kun ylipäätään kasaan taskukirjoja. Toivottavasti myös viimeinen.
Kyllähän nämä luki ajankuluksi lävitse, ainakin sen kerran. Positiivisia yllätyksiäkin tuli. Paikoitellen juonta vietiin eteenpäin kuin "oikeissa" sarjakuvissa, eikä kaikkea alleviivattu ja selitetty puhki. Hienoa, tällaista lisää. Positiivista oli myös se, että nykyään näköjään joka tarinalle on kerrottu sekä piirtäjä, että käsikirjoittaja. Ei näistä ainakaan uusia klassikkotarinoita löytynyt, mutta täyttivät tarkoituksensa, kun ajettiin läpi suomen ihan sieltä käsivarresta asti.
Ainoa tarina joka jäi edes jotenkin mieleen oli "Mikki Hiiri ja suuri hiekka-aava" (427), vaikka vähemmän yllättävästi arvasin loppuratkaisun :-)
Eli ei Carl Barks ainesta, mutta ihan hyvää ajankulua yhtä kaikki.
Kuvat napattu AkuAnkka.fi kaupasta, kävi nopeammin kuin ottaa kuvat itse. Sitäpaitsi tätä kirjoittaessa esikoinen lukee näistä toista.
Yritin osua sellaisiin, joita ei vielä löydy hyllystä ja taisi siinä onnistuakin. Jälkikasvu nimittäin lukee näitä aivan yhtä tohkeissaan, kuin minä aikoinaan samanikäisenä, joten olemme ostaneet näitä aina silloin tällöin. Sekä uutena, että divareista. Tämä taitaa olla jo kolmas kerta kun ylipäätään kasaan taskukirjoja. Toivottavasti myös viimeinen.
Kyllähän nämä luki ajankuluksi lävitse, ainakin sen kerran. Positiivisia yllätyksiäkin tuli. Paikoitellen juonta vietiin eteenpäin kuin "oikeissa" sarjakuvissa, eikä kaikkea alleviivattu ja selitetty puhki. Hienoa, tällaista lisää. Positiivista oli myös se, että nykyään näköjään joka tarinalle on kerrottu sekä piirtäjä, että käsikirjoittaja. Ei näistä ainakaan uusia klassikkotarinoita löytynyt, mutta täyttivät tarkoituksensa, kun ajettiin läpi suomen ihan sieltä käsivarresta asti.
Ainoa tarina joka jäi edes jotenkin mieleen oli "Mikki Hiiri ja suuri hiekka-aava" (427), vaikka vähemmän yllättävästi arvasin loppuratkaisun :-)
Eli ei Carl Barks ainesta, mutta ihan hyvää ajankulua yhtä kaikki.
Kuvat napattu AkuAnkka.fi kaupasta, kävi nopeammin kuin ottaa kuvat itse. Sitäpaitsi tätä kirjoittaessa esikoinen lukee näistä toista.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






