torstai 29. marraskuuta 2018

Roger Waters, Areena, Helsinki 21.8.2018

Niin joo, minäkin olin täällä \o/ unohtunut vain keulia asian kanssa.

Pink Floyd kuuluu kestosuosikkeihini: Wish You Were Here, The Wall ja Dark Side Of The Moon, siinäpä olisi minun autionsaaren levyjä. Niin ja mausteeksi sieltä alkupään levyiltä jotain härömpää settiä (esim. Astronomy Domine), sekä tietysti "Animals".

Kun herra kävi edellisen kerran suomessa "The Wall" spektaakkelinsa kanssa olin siellä, ja olihan se aikamoista, joten odotukset olivat korkealla. Kun PF ei kerran enää kierrä, ja David taitaa hänkin olla eläköitymistä vailla valmis, niin onhan se hienoa, että edes tämä herra jaksaa painaa ja kiertää.

Neljää biisiä lukuunottamatta koko setti on täynnä Pink Floyd klassikoita. Toinen hitti seuraa toista, ja meno laimenee vain herran soolotuotannon kohdalla. Jotkut osaavat näköjään nekin (ulkoa), mutta minua ne eivät liikuta mihinkään suuntaan, sorry. Ehkä olen hieman kriittinen, mutta herra on itse sen riman sinne hilannut.

Enkä edes muista koska olen viimeksi ollut kantaaottavalla keikalla. Lapsikuoro, resist! ja tämä on vasta alkua. Hallin kattoon ilmestyy SE voimalaitos, suoraan Animals levyn kannesta, ja sitten saa Trump kyytiä (ja muutama muukin poliitikko). Dogs/Pigs (Three Different Ones) tulee antaumuksella, ja pitkään, progee. Leijuva sika ilmestyy taas riemuksemme, ja jos jollekin on vielä jäänyt epäselväksi mitä mieltä herra Waters on eräästä poliitikosta seinälle heijastetaan vielä varmuuden vuoksi selvällä suomen kielellä biisin päätteeksi: "Trump on sika!".

Oho, mutta virkistävää kaiken tämän nykyajan mielensäpahoittamisen keskellä. Saattoi olla joillekin liian hapokasta, mutta minua tämä ei hätkäytä. Olen seurannut miehen lausuntoja ja ns. yllätyksiä ei pääse tulemaan. Minä olen täällä musiikin takia, ja kun saarnakin jää aika lyhyeksi, niin ei pääse latistamaan tunnelmaa.

Olihan keikka, ja tervetuloa uudelleen. Ensikerralla voisit jättää ne soolo-uran biisit kokonaan narikkaan, eikös vaan?







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti