torstai 9. maaliskuuta 2017

FireFly (Netflix)

En osaa edes sanoa, että koska minä näin tämän ensimmäisen kerran. Joku TV-kanava sen näytti, mutta en muista, että mikä. Säännöllisin väliajoin kuitenkin käyn katsomassa verkkokauppojen DVD-osastoilta, että olisiko tämä ilmestynyt suomi-teksteillä devuna, mutta turhaan.

Siksipä juoma menee melkein väärään sieraimeen, kun Netflix äkkiä suosittelee tätä minulle. Siis mitä? FireFly, ja Suomi-teksteillä? Ei silti, että ne tekstitykset olisivat välttämättömiä, mutta kyllä ne SciFissä ovat ns. "kiva boonus". Kieli voi näissä olla välillä hyvinkin kimuranttista.

Sarjan tunnelma on edelleen kohdillaan ja omanlaisensa. Jonkinlainen kummallinen sekoitus länkkäreitä ja Scifiä. Todella sääli, että tämä loppui aikoinaan yhteen kauteen. Todellinen kultti-sarja. Pitääkin kaivaa se Serenity leffa hyllyn kätköistä, muistaakseni omistan sen ja olen kai katsonut sen tasan kerran, vuosia sitten. Ei enää muista siitä mitään, mutta tätä sarjaa ei voi kuin suositella. Tämä on parhautta, uskokaa pois.

Ja jos tämä joskus tulee ihan fyysisenä levynä Suomi-teksteillä, niin taatusti ostan omaan hyllyyn. Olen minä kuitenkin niin vanhaa koulukuntaa, että pitää olla fyysinen kopio. Netflixin pomot hoi! Seuraavaksi sitten Farscape tarjolle, eikös vaan?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti